استارت آپ
توصیه‌های کارآفرینان موفق

توصیه‌های کارآفرینان موفق

   توصیه‌های کارآفرینان موفق

دیاموند جان

موسس Fubu

بهترین توصیه اکثرا از طرف بزرگان ارائه می‌شود- از طرف کسانی که در آن موقعیت بوده‌اند و آن کار را انجام داده‌اند. در زیر تعدادی توصیه از بهترین و موفق‌ترین کارآفرینان در صنایع مختلف آورده‌ایم:

به سرعت هرچه می‌‌توانید درباره پیشه خودتان یاد بگیرید. در پیشه خودتان ماهر شوید. واضح است که منابع فراوانی مانند کتابخانه و اینترنت وجود دارد اما در کنار آنها تلاش کنید که فرد متخصصی را پیدا کنید که به تمام سوالاتتان مستقیما پاسخ دهد. هر اطلاعاتی مفید است.

راهنمای استارت آپ بخش هفتم

راهنمای استارت آپ بخش هفتم

سرمایه‌گذاری استارت‌آپ

واقعیتی که متاسفانه وجود دارد این است که برای اکثر کارآفرین ها، سرمایه یک پیش نیاز است و اغلب این نیاز از منابع بیرونی باید تامین شود. با این وجود برای استارت‌آپ های کوچک و خوش شانس، سرمایه گذاری خارجی ممکن است ضروری نباشد چون ایده آنها خیلی بزرگ نیست یا چون استارت‌آپ شان توانایی شروع خودکار را دارد.

خودراه اندازی، وام، حق السهم

  چک هایی با مبالغ بالا توجهات را جلب می کنند و روش خوبی برای رفع نیاز شما به سرمایه است اما میزان آنها بسیار کم است: کمتر از ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۲.

   پس بیشتر استارت‌آپ ها برای سرمایه مورد نیازشان چه می‌کنند؟

مراحل راه اندازی یک استارتاپ

مراحل راه اندازی یک استارتاپ

مراحل راه اندازی یک استارتاپ

با پیشرفت علم و گسترش فناوری استارت آپ ها جایگاه ویژه ای در حوزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ پیدا کرده اند. استارتاپ نوعی کارآفرینی مدرن و فعالیتی است که بر پایه فناوری قرار دارد. اما هر کسب و کاری که مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد لزوما استارت آپ نیست. با این وجود کلیه استارت آپ ها به نوعی از موبایل،‌ وب، اینترنت و تکنولوژی استفاده می کنند.

10 استارت آپ معروف ایران که شناخت شان واجب است

10 استارت آپ معروف ایران که شناخت شان واجب است

10 استارت آپ معروف ایران که شناخت شان واجب است.

 کشورهای پیشرفته، بخش عظیمی از موفقیت های اخیرشان را مدیون همین ایده ها هستند و هستند کسانی که با ابتدای ترین و مسخره ترین ایده ها هم بازار را متحول کرده اند. شمار افرادی که ایده های فراوانی در سر داشته اند و از همین خوش فکری شان پول خوبی به جیب زده اند رو به افزایش است و حالا اسمشان در لیست ثروتمندترین های دنیاست. نام این نوع از کسب و کار، start-up (کسب و کار نوپا) است. ایده های معروف و پولساز دنیا در ایران هم پولساز بوده و خیلی از کارآفرینان در ایران با ایده برداشتن از استارت آپ های موفق دنیا، توانستند بیزینس های جدیدی در ایران راه اندازی کنند و با مدیریت و اجرای خوب پولسازی نمایند.

راهنمای استارت آپ بخش  ششم

راهنمای استارت آپ بخش ششم

تکرارپذیری

اگر پروسه شما شامل فروشندگان است، می‌توانید فروشندگان جدید به کار بگیرید و آنها ‌می‌توانند به همان میزان کارایی تیم اصلی فروش دست پیدا کنند. اگر کار شما فروش آنلاین بدون نیاز به فروشنده است، ترافیک وب شما به یک روش قابل پیش‌بینی از طریق وب‌سایت شما تبدیل می‌شود.

مقیاس پذیری

شما می‌توانید منابع یا ترافیک وبتان را بدون محدودیت زمانی زیاد کنید.

منابع (برای مثال فروشندگان) در مصاحبه‌های انتخابی می‌توانند به سادگی بدون محدودیت زمانی بررسی کنید.

در بیزینس‌های نرم‌افزاری، پیشنهاد می‌کنم که LTV سه برابر هزینه‌ لازم برای جذب مشتری باشد.

همچنین بهتر است که هزینه جذب مشتری در کمتر از 12 ماه برای بازدهی بیشتر برگردد.

توجه کنید LTV باید هزینه های عمده (نه درآمد) بعد از هزینه‌ کالا، هزینه خدمات رسانی و هزینه حمل و نقل باشد.

راهنمای استارت آپ بخش  پنجم

راهنمای استارت آپ بخش پنجم

دوبرابر کردن بازاریابی استارت‌آپ

بازاریابی برای استارت‌آپ‌ها می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد یا شکست بخورد. با ظهور اینترنت، روزهایی که می‌گفتند "اگر آن را بسازی، خواهند آمد"، گذشت. پس چطور می‌توانید بدون بودجه کمپانی‌های بزرگ، بازاریابی کنید؟

باید بدانید که که مهم‌ترین پیش‌نیاز برای یک بازاریابی موفق، داشتن محصول خوب است. یک فروشنده ماهر می‌تواند به یک اسکیمو یخ بفروشد اما اگر  این محصول نیازی را رفع نکند، آن اسکیمو مشتری ثابت نخواهد شد.

هدف بازاریابی، فروش چیزهایی است که ضروری نیستند.

راهنمای استارت آپ بخش چهارم

راهنمای استارت آپ بخش چهارم

بیزینس پلن استارت‌آپ

در اکثر موارد دوره طرح های کسب و کار 60 صفحه ای که مسیر یک پیشه را نشان بدهند به سر رسیده است. با این حال، به طور کلی انتظار می رود که استارت آپ ها دارای مشخصات کلیدی کوچک آغازین باشند. بسیاری از آنها پیرامون همان محتوای اساسی ساخته شده، اما به شکلهای مختلف برای موقعیت های متفاوت بکار رفته اند.

  به این وسیله شما به مهم‌ترین سوالات درباره بیزنس تان پاسخ می‌دهید. حتی اگر مجبور هستید یک بیزینس‌پلن کامل بنویسید، این احتمال را در نظر بگیرید که یک سرمایه‌گذار فقط به انجام دادن این کار اهمیت بدهد و در نظر وی مانند این است که شما تکالیفتان را انجام داده‌اید و بیزینس تان را پایه‌گذاری کرده‌اید. این موضوع درباره همه کارهایی که باید انجام بدهید صادق است – آنها نشان می‌دهند که شما مراحل لازم برای شناخت بیزینس و بازار را طی کرده‌اید. اگر نتوانید این مطلب را نشان دهید، دچار دردسر خواهید شد.

راهنمای استارت آپ بخش سوم

راهنمای استارت آپ بخش سوم

هنر فروش

همان‌طور که قبلا گفتیم، یکی از بدترین شرایطی که استارت‌آپ شما ممکن است با آن مواجه شود، این است که مردم آن را پس از زما‌ن و پول زیادی که شما برای آن صرف کرده‌اید، نخواهند.یک راه خیلی خوب برای مقابله کردن با این مشکل، بازاریابی و فروش محصولاتتان حتی قبل از شروع کارتان است. ممکن است فروش چیزی که وجود ندارد، خیلی صادقانه نباشد، اما شما می‌توانید این کار را بدون دروغ گفتن هم انجام دهید. به اریک وارنک و مارک فوسن را در نظر بگیرید. آنها ازطریق صفحه اصلی کاربران دراپ‌باکس متوجه شدند که مردم در جست‌وجوی روش انتقال فایلی می‌گردند که با این سرویس کار کند.

راهنمای استارت آپ بخش دوم

راهنمای استارت آپ بخش دوم

فرض کنیم شما از مرحله اول راه‌اندازی استارت‌آپ خود عبور کرده‌اید و استارت‌آپ تان یک مشکل اساسی را رفع می‌کند. راه حل تان چقدر ارزشمند است؟ دومین سوال اساسی استارت‌آپ تان این است: آیا مردم برای خدمات یا محصولات شما حاضرند پول بپردازند؟ توجه داشته باشید ''ایده‌ها'' عالی هستند اما باعث درآمدزایی نمی‌شوند. ''بیزنس‌ها'' باعث درآمدزایی می‌شوند. یکبار که بتوانید مردم را مجبور به بازکردن کیف‌پول یا دسته چکشان کنید که محصولات و خدمات شما را بخرند، آنگاه می‌توانید بگویید که ایده شما کارایی دارد.

راهنمای استارت آپ بخش اول

راهنمای استارت آپ بخش اول

استارت‌آپ‌ها مایه حیات اقتصاد و نوآوری ما در دنیا هستند. آن‌ها باعث ایجاد شغل، محصولات جدید و رویاها می‌شوند. آن‌ها توسط کارآفرینانی که سخت کار کرده‌اند تا ایده‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند، هدایت می‌شوند. اغلب شکست بر آنها سایه می‌افکند اما پافشاری می‌کنند و می‌توانند دنیا را تغییر بدهند. از دیدگاه ما، کارآفرینان قهرمانانی هستند که باید از آن‌ها تقدیر کرد و مهم‌تر از آن توسط سرمایه‌گذاران همراهی و پشتیبانی شوند. اگر پروسه انجام این کار آسان بود، خیلی خوب می‌شد اما این‌طور نیست. ما می‌خواهیم کمک کنیم تا آن را تغییر دهیم. در این راهنما ما تلاش می‌کنیم مسیر پر پیچ ‌وخم چگونگی ایجاد یک استارت‌آپ به وسیله دروس بازاریابی جدید و قدیمی که قبلا امتحان شده‌اند،را کوتاه کنیم.

گروه های مقالات