آرشا پرداز - استارت آپ
استارت آپ
راهنمای استارت آپ بخش  پنجم

راهنمای استارت آپ بخش پنجم

دوبرابر کردن بازاریابی استارت‌آپ

بازاریابی برای استارت‌آپ‌ها می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد یا شکست بخورد. با ظهور اینترنت، روزهایی که می‌گفتند "اگر آن را بسازی، خواهند آمد"، گذشت. پس چطور می‌توانید بدون بودجه کمپانی‌های بزرگ، بازاریابی کنید؟

باید بدانید که که مهم‌ترین پیش‌نیاز برای یک بازاریابی موفق، داشتن محصول خوب است. یک فروشنده ماهر می‌تواند به یک اسکیمو یخ بفروشد اما اگر  این محصول نیازی را رفع نکند، آن اسکیمو مشتری ثابت نخواهد شد.

هدف بازاریابی، فروش چیزهایی است که ضروری نیستند.

راهنمای استارت آپ بخش چهارم

راهنمای استارت آپ بخش چهارم

بیزینس پلن استارت‌آپ

در اکثر موارد دوره طرح های کسب و کار 60 صفحه ای که مسیر یک پیشه را نشان بدهند به سر رسیده است. با این حال، به طور کلی انتظار می رود که استارت آپ ها دارای مشخصات کلیدی کوچک آغازین باشند. بسیاری از آنها پیرامون همان محتوای اساسی ساخته شده، اما به شکلهای مختلف برای موقعیت های متفاوت بکار رفته اند.

  به این وسیله شما به مهم‌ترین سوالات درباره بیزنس تان پاسخ می‌دهید. حتی اگر مجبور هستید یک بیزینس‌پلن کامل بنویسید، این احتمال را در نظر بگیرید که یک سرمایه‌گذار فقط به انجام دادن این کار اهمیت بدهد و در نظر وی مانند این است که شما تکالیفتان را انجام داده‌اید و بیزینس تان را پایه‌گذاری کرده‌اید. این موضوع درباره همه کارهایی که باید انجام بدهید صادق است – آنها نشان می‌دهند که شما مراحل لازم برای شناخت بیزینس و بازار را طی کرده‌اید. اگر نتوانید این مطلب را نشان دهید، دچار دردسر خواهید شد.

راهنمای استارت آپ بخش سوم

راهنمای استارت آپ بخش سوم

هنر فروش

همان‌طور که قبلا گفتیم، یکی از بدترین شرایطی که استارت‌آپ شما ممکن است با آن مواجه شود، این است که مردم آن را پس از زما‌ن و پول زیادی که شما برای آن صرف کرده‌اید، نخواهند.یک راه خیلی خوب برای مقابله کردن با این مشکل، بازاریابی و فروش محصولاتتان حتی قبل از شروع کارتان است. ممکن است فروش چیزی که وجود ندارد، خیلی صادقانه نباشد، اما شما می‌توانید این کار را بدون دروغ گفتن هم انجام دهید. به اریک وارنک و مارک فوسن را در نظر بگیرید. آنها ازطریق صفحه اصلی کاربران دراپ‌باکس متوجه شدند که مردم در جست‌وجوی روش انتقال فایلی می‌گردند که با این سرویس کار کند.

راهنمای استارت آپ بخش دوم

راهنمای استارت آپ بخش دوم

فرض کنیم شما از مرحله اول راه‌اندازی استارت‌آپ خود عبور کرده‌اید و استارت‌آپ تان یک مشکل اساسی را رفع می‌کند. راه حل تان چقدر ارزشمند است؟ دومین سوال اساسی استارت‌آپ تان این است: آیا مردم برای خدمات یا محصولات شما حاضرند پول بپردازند؟ توجه داشته باشید ''ایده‌ها'' عالی هستند اما باعث درآمدزایی نمی‌شوند. ''بیزنس‌ها'' باعث درآمدزایی می‌شوند. یکبار که بتوانید مردم را مجبور به بازکردن کیف‌پول یا دسته چکشان کنید که محصولات و خدمات شما را بخرند، آنگاه می‌توانید بگویید که ایده شما کارایی دارد.

راهنمای استارت آپ بخش اول

راهنمای استارت آپ بخش اول

استارت‌آپ‌ها مایه حیات اقتصاد و نوآوری ما در دنیا هستند. آن‌ها باعث ایجاد شغل، محصولات جدید و رویاها می‌شوند. آن‌ها توسط کارآفرینانی که سخت کار کرده‌اند تا ایده‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند، هدایت می‌شوند. اغلب شکست بر آنها سایه می‌افکند اما پافشاری می‌کنند و می‌توانند دنیا را تغییر بدهند. از دیدگاه ما، کارآفرینان قهرمانانی هستند که باید از آن‌ها تقدیر کرد و مهم‌تر از آن توسط سرمایه‌گذاران همراهی و پشتیبانی شوند. اگر پروسه انجام این کار آسان بود، خیلی خوب می‌شد اما این‌طور نیست. ما می‌خواهیم کمک کنیم تا آن را تغییر دهیم. در این راهنما ما تلاش می‌کنیم مسیر پر پیچ ‌وخم چگونگی ایجاد یک استارت‌آپ به وسیله دروس بازاریابی جدید و قدیمی که قبلا امتحان شده‌اند،را کوتاه کنیم.

گروه های مقالات