جزئیات مقاله
نرم افزارهای شبیه ساز اندروید
2688
0

نرم افزارهای شبیه ساز اندروید

  • پنج شنبه 7 تیر 1397
  • ()
  • 2رأی

نرم افزارهای شبیه ساز اندروید

امولاتورها یا برنامه‌های شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر، ابزارهایی هستند که سیستم عامل اندروید و فضای کاربری آن را بر روی کامپیوتر و یا لپ‌ تاپ شبیه سازی می‌کنند. دلایل زیادی وجود دارد برای این که یک کاربر بخواهد فضای اندروید را به ویندوز و یا مک بیاورد.

برای مثال توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی، پس از طی مراحل اصلی ساخت برنامه و پیش از آنکه بخواهند آن را در اختیار عموم قرار دهند، توسط این دسته از تبدیل کننده‌ها، برنامه را تست و بررسی می‌کنند.

در این مطلب شما را با 8 برنامه شبیه ساز اندروید بر روی کامپیوتر آشنا می‌کنیم.

Remix OS Player

Remix OS Player یکی از جدیدترین برنامه‌های شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر بوده که در رتبه اول لیست ما قرار گرفته است. این برنامه که توسط Jide (قطع پشتیبانی شرکت Jide از سیستم‌عامل Remix) ساخته و توسعه داده شده، قادر است اندروید مارشمالو را برای کاربر در سیستم عامل ویندوز شبیه سازی کند. نصب این برنامه شبیه ساز قدرتمند بسیار آسان بوده و به سرعت انجام می‌پذیرد. پس از اتمام نصب، تنها کافی است با اجرای برنامه بر روی دکمه Start کلیک کنید تا وارد محیط کاربری شوید. در این محیط یک نوار مانند استارت منوی ویندوز برای نمایش اطلاعات و آیکون اپلیکیشن‌های مختلف دیده می‌شود. توسط پلی استور که در این برنامه قرار گرفته، کاربر قادر به دانلود و نصب اپ و بازی‌های مختلف خواهد بود.

تمرکز اصلی Remix OS Player، بیشتر بر روی بخش بازی بوده؛ به همین دلیل هم فضای گیمینگ میان سایر برنامه‌های شبیه‌ ساز اندروید را بسیار رقابتی‌تر کرده است. Remix OS Player تنها در نسخه ویندوز موجود بوده و به‌ صورت رایگان قابل دانلود و نصب است. یکی از نقاط ضعف این برنامه را می‌توان عدم پشتیبانی‌اش از پردازنده‌های AMD نام برد.

 

MEmu

یکی دیگر از بهترین اپ‌های موجود در این زمینه که به صورت رایگان قابل دانلود و نصب بوده، MEmu است. این برنامه شبیه ساز اندروید بر خلاف Remix OS Player، هر دو نوع پردازنده اینتل و AMD را پشتیبانی می‌کند. متاسفانه خبری از ساپورت اندروید مارشمالو در این برنامه نیست و تنها نسخه‌های Jelly Bean، Kit Kat و  Lollipop قابل دسترس هستند. برخلاف سایر نمونه‌های مشابه با این نسخه از اندروید، MEmu می‌تواند چند برنامه را به‌ طور همزمان اجرا و پردازش کند.

 

NOX Player

NOX یکی دیگر از شبیه‌ سازهای برتر اندرویدی است که اجرای گیم‌‌های اندرویدی بر روی کامپیوتر را آسان‌تر از همیشه کرده است. با دسترسی به پلی‌استور، کاربر می‌تواند به بازی‌های مختلف دسترسی پیدا کند و آن‌ها را بر روی این شبیه‌ ساز نصب کند. NOX Player رابط کاربری روانی داشته و به صورت رایگان از طریق صفحه وبسایت سازنده آن، bignox، قابل دانلود است.

 

BlueStacks

BlueStacks می‌تواند بهترین و کامل‌ترین برنامه شبیه‌ ساز اندروید برای کامپیوتر باشد؛ چرا که این برنامه برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک موجود بوده و با سرعت عالی و امکاناتی فراوان، بهترین تجربه کاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. BlueStacks از همان ابتدای معرفی ثبات مناسبی در مقابل سایر اپ‌های مشابه داشت و باگ کمتری در آن دیده می‌شد.

این شبیه ساز اندروید شما را قادر می‌سازد تا چند بازی را به‌طور همزمان و بدون کوچک‌ترین لگ اجرا کنید و با مشکلی با آن نداشته باشید. اما BlueStacks در دو نسخه رایگان و پولی برای دانلود موجود است. نسخه رایگان آن، به صورت محدود قابلیت‌های مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و امکانات، می‌بایست به‌ صورت ماهانه 2 دلار پرداخت نمایید. برای دانلود شبیه ساز اندروید BlueStacks در نسخه‌های مک و ویندوز، از طریق وبسایت www.bluestacks.com اقدام کنید.

 

Ko Player

این برنامه شبیه ساز اندروید، نسبت به سایر اپ‌های موجود، از قدمت کمتری برخوردار بوده و جدیدتر است. تمرکز اصلی Ko Player هم بیشتر بر روی گیمینگ بوده و قابلیت‌های متعددی را در این زمینه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حین بازی کنترلرهای مخصوصی با کیبورد کامپیوتر همگام شده تا هدایت بازی برای کاربر آسان‌تر شود. همچنین قابلیت ضبط ویدیو از محیط بازی و ذخیره آن در محل دلخواه هم در Ko Player یافت می‌شود.

Ko Player به ‌صورت رایگان و تنها برای سیستم عامل ویندوز در دسترس بوده و دارای مراحل نصب بسیار آسانی است. متاسفانه این برنامه شبیه ساز با اجرای برخی بازی‌های سنگین دچار کمی لگ می‌شود که البته با توجه به رایگان بدونش می‌توان آن را نادیده گرفت.

 

AMIDuOS

AMIDuOS یکی دیگر از برنامه‌های شبیه ساز اندروید بوده که برای استفاده از آن می‌بایست چیزی حدود 10 تا 15 دلار هزینه کنید. البته یک نسخه آزمایشی هم از این برنامه موجود بوده که به صورت رایگان در دسترس است.

AMIDuOS در دو نسخه با اندرویدهای Lollipop و  Jelly Bean منتشر شده است. نسخه‌ای که با اندروید Jelly Bean کار می‌کند، 10 دلار و نسخه Lollipop آن، 15 دلار قیمت دارد. تمرکز این برنامه تنها بر روی گیم نبوده و در بخش‌های مختلفی مانند برنامه‌های مدیریتی فعالیت می‌کند. ویژگی‌های اضافی گیمینگ خاصی در AMIDuOS دیده نمی‌شود؛ اما می‌تواند بدون مشکل بازی‌ها را اجرا کند. برای دانلود و خرید این برنامه شبیه ساز، از طریق وبسایت www.amiduos.com اقدام کنید.

 

Andy

Andy به صورت رایگان تجربه شبیه سازی اندروید در کامپیوتر را در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه تنها در نسخه ویندوز موجود بوده و خبری از نسخه مک برای آن نیست. ویژگی‌های جذابی در بخش گیمینگ مانند استفاده از گوشی به عنوان ریموت کنترل برای محیط بازی در این برنامه موجود بوده که همه به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرند.

با باز کردن برنامه یک رابط کاربری مانند آنچه در تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجود بوده، مشاهده می‌گردد و دسترسی به اپ‌ها هم از این قسمت به آسانی امکان‌ پذیر است. Andy از طریق وبسایت سازنده آن، قابل دانلود و نصب است.

 

GenyMotion

این برنامه شبیه ساز بیشتر برای توسعه دهندگان کاربرد دارد. توسط GenyMotion می‌توانید برنامه‌ای را که برای اندروید نوشته‌اید، بر روی دستگاه‌های مختلفی که توسط این برنامه شبیه سازی شده‌اند، تست و بررسی کنید. برای مثال شما می‌توانید برنامه خود را بر روی یک گوشی سامسونگ با اندروید 5 و یا اندروید 6 اجرا و تست نمایید.

به طور کل این برنامه رایگان است؛ اما تعدادی ویژگی‌های خاص در آن موجود بوده که برای دسترسی به آن‌ها می‌بایست هزینه‌ای را از طریق خود اپ پرداخت نمایید. در واقع نسخه آزمایشی آن به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. GenyMotion از طریق وبسایت www.genymotion.com و با ایجاد یک حساب کاربری برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل دانلود و نصب است.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه