جزئیات مقاله
مهارتهای مدیر فروش
2832
0

مهارتهای مدیر فروش

  • شنبه 2 تیر 1397
  • ()
  • 1رأی

 

مهارت‌های یک مدیر فروش امروزی چیست؟

در گذشته نه چندان دور، بازاریاب‌ها، انسان‌های خلاق بودند.  این افراد را بر اساس خلاقیت تبلیغاتی که به کار می‌گرفتند، قضاوت می‌کردند. هر چه یک مدیر فروش، خلاقیت بیشتری به خرج می‌داد، در قانع کردن مردم برای خرید، موفق‌تر بود. اما، زمانه تغییر کرده و بازاریابی متحول شده است. امروزه، مدیران فروش متوجه‌اند که اقدامات آن‌ها باید منجر به فروش و سودآوری شود. بازاریابی در گذشته شامل فروش محصولات و خدمات به مشتریان، با استفاده از تبلیغات خلاقانه‌ای بود که شامل استفاده از داستان برای تأثیرگذاری بر ذهن خریدار می شد. اما، یک مدیر فروش امروزی، باید از مهارت‌های تحت وب برخوردار بوده و در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مهارت داشته باشد.  به همین منظور، او باید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند که بهترین کمک را به شرکت می‌کنند.

دانستن مواردی چون پلتفرم مناسب برای تبلیغ محصولات شرکت و ساخت یک جامعه آنلاین، اهمیت زیادی دارند. اگر مدیر فروش، درک پایینی از شبکه‌های اجتماعی دارد و نتواند خود را به خوبی عرضه کند، نمی‌تواند مدیر فروش موفقی باشد. مدیران فروش باید در تحلیل داده نیز مهارت داشته باشند و بتوانند تفکر تحلیلی را برای ایجاد تغییر در اقدامات خود و همگام سازی آن با اطلاعات درباره نیاز مشتری، به کار گیرند.  اگر مدیر فروش نتواند اطلاعات را پردازش کند، موسسه او، به دلیل دنبال کردن اهداف اشتباه، دچار ضرر بزرگی خواهد شد. مدیر فروش امروزی، باید از فناوری نیز اطلاعات خوبی داشته باشد.  تکنولوژی، عامل محرک اصلی تغییرات اخیر در امر بازاریابی است و مدیر فروش حتما باید بتواند که از تکنولوژی بهترین استفاده را برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات شرکت خود بکند. مدیر فروش حتما باید یک محقق باشد. او باید بتواند اطلاعات مورد نیاز برای کمپین خود را پیدا کند.

علاوه بر این، مدیران فروش باید از نظر عمومی برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز استفاده کنند و بازاریابان، باید همیشه از آخرین ترندهای زمینه فعالیت خود آگاه باشند. با حضور شبکه‌های اجتماعی، مدیران فروش، بیش از هر وقت دیگری در ارتباط با مشتریان خود هستند و به همین دلیل، مشتری مداری نیز یکی از مهارت‌های لازم برای یک مدیر فروش موفق در دنیای دیجیتال امروزی است. مدیران فروش باید بدانند که چگونه مشتری را راضی نگه دارند و مشتری مداری، باید از اهداف اصلی کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها باشد. نویسندگی نیز از مهارت‌های ضروری برای مدیران فروش است و یک مدیر فروش باید بتواند محتوایی مناسب برای تعریف داستان شرکت خود بنویسد. نه تنها یک بازاریاب باید به کلمات مسلط باشد، بلکه بهتر است از ویرایش، نام گذاری، کلمات کلیدی و استفاده از تصاویر مناسب متن، اطلاع داشته باشد.

بازاریاب موفق، همکار خوبی نیز هست و می‌تواند با دیگر اعضای تیم فروش، رابطه خوبی برقرار کند.  مدیران فروش، روابط تجاری زیادی را مدیریت می‌کنند و درون شرکت نیز از آخرین اخبار مربوط به تولید و خدمات، آگاه هستند. برای این منظور، داشتن رابطه دائمی و باز با تیم درونی، ضروری است. در بیرون نیز مدیر فروش باید بتواند با فروشندگان روابط مستمری را حفظ کند و شراکت‌هایی را ادامه دهد که برای سازمان، سودآور هستند. مدیر فروشی که مهارت‌های مدیریتی قوی را در خود پرورش داده، می داند که داشتن تخصص در تک تک این زمینه‌ها غیر ممکن است و به همین دلیل، تیمی را تشکیل خواهد داد که اعضای آن، همدیگر را کامل ‌کنند. البته، خلاقیت هنوز هم بخشی از بازاریابی مدرن است. اما امروزه، بازاریابی محدود به خلاقیت نیست و باید جوانب بسیاری را تحت نظر گرفت.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه