جزئیات مقاله
راهنمای استارت آپ بخش اول
3121
0

راهنمای استارت آپ بخش اول

  • یکشنبه 20 خرداد 1397
  • ()
  • 4رأی

استارت‌آپ‌ها مایه حیات اقتصاد و نوآوری ما در دنیا هستند. آن‌ها باعث ایجاد شغل، محصولات جدید و رویاها می‌شوند. آن‌ها توسط کارآفرینانی که سخت کار کرده‌اند تا ایده‌هایشان را به واقعیت تبدیل کنند، هدایت می‌شوند. اغلب شکست بر آنها سایه می‌افکند اما پافشاری می‌کنند و می‌توانند دنیا را تغییر بدهند. از دیدگاه ما، کارآفرینان قهرمانانی هستند که باید از آن‌ها تقدیر کرد و مهم‌تر از آن توسط سرمایه‌گذاران همراهی و پشتیبانی شوند. اگر پروسه انجام این کار آسان بود، خیلی خوب می‌شد اما این‌طور نیست. ما می‌خواهیم کمک کنیم تا آن را تغییر دهیم. در این راهنما ما تلاش می‌کنیم مسیر پر پیچ ‌وخم چگونگی ایجاد یک استارت‌آپ به وسیله دروس بازاریابی جدید و قدیمی که قبلا امتحان شده‌اند،را کوتاه کنیم.

 

نگاهی به محصولات و سرویس‌هایی که شما را احاطه کرده‌اند و هم‌اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنید، بیاندازید. چرا از آن‌ها استفاده می‌کنید؟ در واقع به این دلیل است که آن‌ها مشکلاتی را حل می‌کنند یا نیازهایی را برطرف می‌کنند که در صورت عدم وجودشان با آن‌ها مواجه می‌شدیم. این همان دلیلی است که یک اختراع یا استارت آپ به‌وجود می‌آید - به دلیل یک مشکل یا نیاز. از الکتریسته تا تلفن، اینترنت و جدیدتر از آن مانند PayPal و فیس بوک. تجارت‌های بزرگ برای حل مشکلات بزرگ بوجود آمده‌اند. این سوال را به عنوان اولین سوال آزمون کاربردی بودن استارت‌آپ تان از خود بپرسید: ایده من چه مشکلی را حل خواهد کرد و این مشکل چقدر آزاردهنده است؟ نگریستن نقادانه به این سوال به عنوان یک ارزیابی درست، باعث ذخیره ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و یا سال‌ها زمان از زندگی شما می‌شود.

در واقع Dropbox یک سرویس هاست فایل است که سال 2007 توسط درو هاستون و آرش فردوسی پایه‌گذاری شد، پس از تاسیس به سرعت جا افتاد و سپس Y Combinator از آن پشتیبانی کرد.

هاستون که یکی از گسترش‌دهندگان این تجارت است، Dropbox را سال 2006 هنگامی که درحال سفر با اتوبوس از بوستون به نیویورک بود، پایه‌گذاری کرد. هاستون از قبل برنامه‌ریزی کرده بود که در حین سفر چهار ساعته‌اش کارهایش را روی لپ‌تاپ انجام دهد اما متوجه شد که مموری USBاش را با خود به همراه نیاورده است. بلافاصله هاستون شروع به ایجاد نوعی تکنولوژی کرد که بتواند فایل‌هایش را روی اینترنت ذخیره کند. " ناگهان قدرتم را از دست دادم. با خود فکر کردم، چه مدت طول خواهد کشید تا این کار را انجام دهیم؟ هیچ‌گاه نمی‌خواهم این اتفاق برای من دوباره بیافتد."درو هاستون، موسس Dropbox.

مشکل درو هاستون بسیار واضح بود: مموری‌اش را به همراه نیاورده بود، اما همچنان می‌خواست روی فایل‌هایی که در مموری‌اش ذخیره شده بودند، کار کند. راه حل وی: سرویسی که فایل‌ها را در یک ابر ذخیره کند و با هر وسیله‌منطبق باشد و از هرجایی قابل دسترسی باشد. فراموش کردن فلش مموری، از بین رفتن فایل‌ها در حین ایرادات سخت‌افزاری و سایر مشکلات دیگر خطرناک نبودند. 

" درس بزرگ چرایی سقوط یک ایده "

بدون مشتری، یک تجارت وجود ندارد و یک تجارت نمی‌تواند بدون رفع یک نیاز، مشتری جذب کند. اگرچه ایده فروش وسایل مورد نیاز حیوانات خانگی به صورت آنلاین، بسیار خوب به نظر می‌رسید، اما هیچ‌کس تقاضا نداشت که یک جغجغه برایش ارسال شود و محصولات دیگر نیز مانند ظرف خاک گربه، زودتر از زمان ارسالی مورد نیاز بودند.

با اینکه هردو ایده، Dropbox و pets.com با بودجه تقریبا یکسانی شروع کردند، درحالی که Dropbox به موفقیت نائل شد، pets.com به طرز بدی شکست خورد.

- تفاوت آن‌ها؟

ایده  Dropbox یک مشکل مهم را حل کرد.

میتوانید بخش بعدی این مقاله را از این قسمت مطالعه بفرمایید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه