جزئیات مقاله
بیمه ، پشتوانه ای برای زندگی
5390
0

بیمه ، پشتوانه ای برای زندگی

  • چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
  • ()
  • 9رأی

بیمه مسئله ای است که همه ی افراد به پشتوانه ی آن زندگی و سرمایه گذاری میکنند. امروزه با توجه به این پشتوانه شرکت های بیمه ای زیادی فعالیت و خدمات متفاوتی از قبیل بیمه عمر، بیمه حوادث(آتش سوزی،زلزله، سرقت)، بیمه خودرو، بیمه ساختمان و ... را ارائه میدهند. شرکت های بیمه باتوجه به قوانین مصوب طی بیمه نامه هایی با بیمه گذاران تعهد میکنند تا طی دریافت وجهی معین زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش‌های مقابله با ریسک است.

هر شرکت بیمه با این خطر روبه رو است که بسیاری از اموال یا اشخاص بیمه شده همزمان دچار خسارت شوند و شرکت قادر به پرداخت مجموع این خسارات نباشد. نمونه بارز این امر، خسارت ساختمان های مسکونی به علت زلزله است. شرکت بیمه برای پرهیز از این خطر و در واقع برای پرهیز از ورشکستگی، قسمتی از خطرات بیمه شده مذکور را نزد ده ها شرکت بیمه داخلی و خارجی دیگر، موسوم به «شرکت بیمه اتکایی» بیمه می کند. در این صورت، شرکت بیمه اول نقش "بیمه گذار" یا "کارگزار" را خواهد داشت و قسمتی از حق بیمه دریافتی را به شرکت های بیمه اتکایی واگذار می کند تا در صورت وقوع خسارت، متناسب با حق بیمه واگذار شده به آن، بخشی از خسارات فوق را جبران کنند. بنابراین زیرشاخه ای شدن شرکت های بیمه ای امری معقول می باشد.

روند زیرشاخه ای شدن شرکت های بیمه و به همراه آن گسترش روز افزون جامعه ی آماری ،کارگزاران را بیش از پیش به فکر  ثبت و مدیریت آسان قراردادها ، اسناد و فعالیت های مرتبط و از همه مهمتر ذخیره و نگه داری اطلاعات فرو برد. به همین دلیل نرم افزارهای بیمه فراوانی در این زمینه پدید آمدند. اما آیا همه ی این نرم افزار ها قابل اعتماد و سرمایه گذاری هستند؟

اگر تمایل دارید نرم افزار بیمه نسیم آرشاپرداز را مشاهده و از امکانات آن مطلع شوید، اینجا را کلیک کنید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه