جزئیات مقاله
طراحی وب سایت چند زبانه
2324
0

طراحی وب سایت چند زبانه

  • سه شنبه 26 فروردین 1399
  • ()
  • 1رأی

طراحی سایت چند زبانه: 

در این دوره زمانه و با گسترش استفاده از اینترنت ، طراحی و انتشار گسترده ی برنامه ها و اپلیکیشن های اندروید و IOS بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهایی که فعالیت اینترنتی داشته و یا در اینترنت وب سایتی دارند علاقه مندند تا مطالب و خدماتی که ارایه می دهند به زبان های مختلف و توسط افراد در کشورهای بیشتری خوانده شود این شرکت ها که احتمالا کسب و کار جهانی دارند علاقه دارند تا وب سایتی به چند زبان زنده ی دنیا داشته باشند .

وب سایت چند زبانه، وب سایتی است که که مطالب و محتوای اش به چند زبان قابل استفاده و خواندن باشد . از طرفی با این کار محتوای سایت ها بیشتر و غنی تر شده و در سرچ گوگل کلمات متنوع به چند زبان را دربرمی گیرد که این برای سئوسازی سایت هم مفید  است اگر در مورد سئو چیزی نمی دانید می توانید مقاله سئو را مطالعه کنید . به طور مختصر سئو اقداماتی است که انجام می دهیم تا سایت افزایش بازدید پیدا کند و رتبه ی وب سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل بالاتر رود.


مزایای طراحی سایت چند زبانه:  

باعث می شود سایت ما جهانی تر شود و افراد با زبان های بیشتری از سایت ما بازدید کنند و طیف مشتری های بیشتری پیدا کنیم و این قطعا برای کسب و کار ما سودمند است .

باعث ارتقای محتوای سایت شده و این در رتبه بندی گوگل سایت ما تاثیر مثبت تری می گذارد .

این نشان می دهد که ما به کارمان اهمیت می دهیم و بین رقبای داخلی خود می توانیم جایگاه بهتری پیدا کنیم .

هم زبان هایمان که در کشورهای خارجی زندگی می کنند خیلی بهتر می توانند ما را پیدا وبا ما ارتباط برقرار کنند تا بتوانیم با آنها به فعالیت تجاری بپردازیم.

با سئو سازی سایت چند زبانه میتوانیم به راحتی صادرات را انجام داده و محصولات خود را به جهان بفروشیم.


نکات طراحی وب سایت چند زبانه:

 

انتخاب زبان سایت توسط خود کاربر

میدانیم وقتی شخصی به اینترنت متصل می شود از طریق IP مشخص می شود که شخص از کدام کشور است بسیاری از وب سایت ها ی چند زبانه به محض ورود کاربر از یک کشور زبان وب سایت را به همان کشور تغییر می دهند این ممکن است برای خیلی ها خوشایند نباشد فرض کنید شما در پاریس زندگی می کنید و به سایت ایرانی سر می زنید ولی محتوایش را به زبان خودتان نمی بینید پس خوب است که خود کاربر زبان سایت را انتخاب کند . و برای این کار بهتر است دکمه ی تغییر زبان در جای مناسبی که قابل دیدن توسط کاربر باشد قرار بگیرد.

 

به درستی ترجمه کنیم

شاید این نکته آنچنان پر اهمیت نباشد ولی اینکه محتوای سایتمان را به خوبی به زبان دیگری ترجمه کنید یکی از نکاتی است که حتما باید رعایت شود. خودتان می دانید چه تفاوتی بین یک متن که با مترجم گوگل ترجمه می شود و یک متن که ترجمه ی روان و درستی دارد وجود دارد!! پس محتوا را به خوبی به زبان دیگری که مد نظرمان است ترجمه کنیم .

طراحی سایت دو زبانه، سه زبانه ،چهارزبانه و چند زبانه در کاشان

چگونه گزینه تغییر زبان را نمایش دهیم؟

اینکه دکمه ی تغییر زبان را در کجای صفحه قرار دهید ، اندکی به نوع وب سایت هم بستگی دارد.

از طرفی نمایش نام کشور ها به طرق مختلف امکان دارد مثلا با پرچم آن کشور یا با رنگ خاصی هر کدام از اینها معایب و مزایای خاص خودش را دارد . مثلا ممکن است یک زبان در چند کشور زبان اصلی باشد یا اینکه یک کشور چند زبان رسمی داشته باشد . در این موارد پرچم گذاشتن گزینه مناسبی نیست . می توان نام هر کشور را به زبان خوده کشور نشان داد به جای persion  می توان از کلمه "فارسی " استفاده کرد . حتما شما هم اگر موردش را دیده باشید اینکه  زبان فارسی را با نوشتار زبان خودتان می بینید برایتان خوشایند باشد. از طرفی بعضی کاربران با پرچم کشورهای مختلف آشنا نیستند و در صورت استفاده از پرچم، کاربران سر در گم خواهند بود.با این حال تصمیم با مدیریت سایت است که بخواهد زبان ها را چگونه مطابق با ظاهر سایت خود در نظر بگیرد.


ماندن در صفحه ی فعلی

گاهی در داخل یک صفحه داخلی سایتی هستیم و می خواهیم زبان صفحه را عوض کنیم با تغییر زبان به صفحه ی اصلی برده شده و برای پیدا کردن صفحه مورد نظرمان دچار مشکل می شویم . خوب است موقع طراحی سایت چند زبانه به این توجه کنیم و طوری طراحی کنیم که کاربر با تغییر زبان به صفحه ی اصلی برده نشود و در صفحه ی فعلی بماند.


 تغییر چینش صفحه

وقتی زبان صفحه از زبان راست چینی مثل فارسی(Right to left) به زبان چپ چینی مثله انگلیسی(left to right) عوض می شود باید توجه داشته باشیم که کل قالب صفحه عوض می شود و چیدمان اجزای ظاهری مثل تصاویر و منوها و دکمه ها و ... باید به صورت چپ چین در بیایند. یعنی دیزاین و طراحی صفحه مطابق زبان عوض شود و در قالب قبلی نماند و فقط متون ترجمه شود.

 

تبدیل تاریخ

گاهی با عوض شدن زمان المان هایی مثل تاریخ باید عوض شوند . چرا که تاریخ ایران به شمسی است با انگلیسی شدن صفحه باید توجه کنیم که تاریخ به میلادی تغییر پیدا کند .


نتیجه :

با خواندن این مطالب و با توجه به مزیت های گفته شده ممکن است به این فکر افتاده باشید که  طراحی سایت را دو زبانه یا سه زبانه و یا حتی چهار زبانه و ... انجام دهید . امیدوارم نکات گفته شده را برای این کار رعایت کنید و اگر مایلید این کار را به دست افراد متخصص بسپارید می توانید برای سفارش و طراحی سایت چند زبانه به شرکت هایی که این کار را انجام می دهند مراجعه کنیم بسستگی به نوع فعالیت تان گاهی لازم است طراحی سایت دو زبانه و یا حتی طراحی سایت سه یا چهار زبانه داشته باشید . این بستگی دارد که فعالیت تجاری تان چقدر گسترده و با چه کشور هایی انجام می شود یا اینکه چقدر به مزیت های سایت چند زبانه که به آن اشاره کردیم اهمیت می دهید .



طراحی سایت چند زبانه در کاشان:

یکی از شرکت هایی که کار طراحی سایت چند زبانه در کاشان را انجام می دهد شرکت فناوری اطلاعت آرشاپرداز است . این شرکت طراحی وب سایت در کاشان را به زبان های فارسی ،عربی ، انگلیسی ، روسی ،فرانسه و... انجام می دهد . شما برای ارتقای سایت شرکت تان که باعث ارتقای کسب و کارتان می شود می توانید با این شرکت همکاری کنید.

لازم به ذکر است که شما باید تصمیم بگیرید ترجمه ی کلمات را خودتان انجام دهید یا شرکت طراحی سایت برایتان انجام دهد. در هر دو صورت شرکت آرشاپرداز همراه شما خواهد بود.


چند نمونه از طراحی سایت و سئو سازی سایت چند زبانه در کاشان توسط شرکت آرشاپرداز:

- طراحی سایت و سئو سازی سایت دو زبانه فرش سجاده نقش کاشان + سئو سازی فارسی و عربی

- طراحی سایت 4 زبانه فروشگاه اینترنتی فرش فینو+ سئو سازی فارسی: فارسی انگلیسی عربی اسپانیایی

- طراحی سایت 4 زبانه فرش عقیق: فارسی انگلیسی عربی و روسی

- طراحی سایت 3 زبانه فرش لیلی : فارسی عربی انگلیسی

- طراحی سایت دو زبانه فرش نگین شاد کاشان: فارسی و انگلیسی

- طراحی سایت 3 زبانه فرش ایران مهر : فارسی عربی انگلیسی

- طراحی سایت گردشگری ایران و خاورمیانه تاپ تاپ تریپ: انگلیسی

و...

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای طراحی سایت چند زبانه در کاشان به سایت آرشاپرداز مراجعه و یا با ما تماس بگیرید. 09130809181 , 09013611515

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
  • طراحی سایت کاشان
  • طراحی وب سایت کاشان
  • طراحی سایت در کاشان
  • سئوسازی سایت
  • طراحی سایت چندزبانه کاشان
  • طراحی وب سایت در کاشان
  • افزایش رتبه گوگل سایت
  • دیجیتال مارکتینگ کاشان
  • سئوسازی سایت کاشان
  • طراحی اپلیکیشن در کاشان
  • طراحی اپلیکیشن اندروید و iosدر کاشان
  • انتشار اپلیکیشن ios در کاشان
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه