جزئیات مقاله
افزایش درآمد و  تجارت از طریق اپلیکیشن موبایل
3337
0

افزایش درآمد و تجارت از طریق اپلیکیشن موبایل

  • یکشنبه 17 دی 1396
  • ()
  • 11رأی

چگونه کسب‌وکار خود را بهبود ببخشم؟ کسب تجارت از اپلیکشن‌های موبایل!

چرا از بین این همه راه باید اپلیکیشن موبایل را انتخاب کنم؟

توسعه‌ی روز افزون فناوری‌اطلاعات و نیاز افراد به صرفه‌جویی در زمان، راحتی در انجام کار‌ها و دسترسی به اطلاعات سبب افزایش استفاده و وابستگی زندگی به گوشی موبایل شده است. به همین دلیل کسب درآمد از طریق فضای مجازی و به خصوص اپلیکیشن‌های موبایل یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت به شمار می‌رود. به طوری که همه‌ی کسب‌وکارها نیاز خود به یک اپلیکیشن موبایل برای معرفی و حضور آنها در اینترنت و ارائه خدمات به مشتری را احساس می‌کنند. از طرفی موارد بالا باعث شده اقتصاد به طور قابل توجهی به مجازی شدن ارتباط پیدا کند که نمونه آن را میتوانیم در برنامه هایی چون دیوار و اسنپ مشاهده کنیم. پس بهتر است ما هم از این روند رو به جلو بیشرین بهره و سود را به دست آوریم.

 فرقی نمی‌کند شما صاحب یک فروشگاه یا یک کسب و کار اینترنتی باشید، کافی ست با انجام و رعایت چند ترفند ساده سود خود را چند برابر کنید.

کدام راه بازدهی بیشتری دارد؟

1) با برند، برند شوید!

ساخت و توسعه‌ی نرم‌افزار شما به عهده‌ی چه کسی بوده است؟ مسلماً شرکتی که در میان رقبای خود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد به خوبی از نیازهای شما و کاربران اطلاع داشته و می‌تواند آنها را بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کند. از طرفی اعتماد کاربران به چنین برنامه‌هایی بیشتر است چرا که حتماً نتیجه‌ی کارهای قبلی آن شرکت را دیده و پسندیده‌اند.

شرکتی که کارهای خود را به آن می‌سپارید باید بتواند چند مورد را عملی کند:

الف)تبلیغات خوب و سریع

تبلیغاتی که بتواند شما را طی چند روز اول به صدر آورده و افراد زیادی را جذب کند مسلماً تبلیغاتی سود‌آور و با ارزش خواهد بود. چرا که در ابتدای کار هرچه کاربران بیشتری از اپلیکیشن استفاده و یا خرید انجام دهند جایگاه آن اپلیکیشن خیلی سریع در بین رقبا در سطح بالایی قرار گرفته و به سوددهی می‌رسد. در نتیجه هدر رفت زمان توجیهی ندارد.

ب) رابط کاربری ساده و جذاب

رابط کاربری اولین و مهم‌ترین موردی است که کاربران را به سمت خود می‌کشاند. ظاهری ساده و جذاب می‌تواند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشد. از طرفی سادگی و راحتی کار با برنامه موجب سردرگمی و خستگی کاربر نمی‌شود و همین مورد می‌تواند موجب وفاداری کاربر به برنامه و معرفی آن به سایرین شود.

ج) بهینگی و تناسب موضوع

حتی اگر یک اپلیکیشن رابط کاربری خوبی هم داشته باشد برای ماندگاری به اطلاعات جامع و صحیح نیازمند است. تناسب موضوع می‌تواند بهانه‌ای برای استفاده مشتریان و در جهت رفع نیازهای آنان باشد.

یک اپلیکیشن باید بهینه بوده و در کمترین زمان (سرعت بالا) و ساده‌ترین شکل ممکن به کاربر خدمات دهد.

2) اپلیکیشن رایگان اما با تبلیغات درون برنامه‌ای

رایگان بودن قدرتمندترین کلمه در فروش است و مسلماً تعداد کاربران یک برنامه‌ی رایگان هزاران یا شاید میلیون‌ها نفر بیشتر از برنامه‌ای است که حتی با قیمت کم به فروش می‌رسد. این روش در اپلیکیشن‌های ابزاری، نیازمندی‌ها، اخبار و اطلاع‌رسانی می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

در اپلیکیشن‌های تبلیغاتی کاربر هزینه‌ای برای خدمات نمی‌پردازد اما مجبور به تحمل آگهی‌ها و تبلیغات است. شما می‌توانید با گرفتن هزینه‌ای، برنامه‌ی بدون تبلیغات را در اختیار کاربر قرار دهید و یا حتی با جذاب و کاربردی کردن این آگهی‌ها بازدهی را به طور نجومی بالا ببرید.

اینکه چگونه و چه زمانی تبلیغات را وارد برنامه‌ی خود کنید یک ترفند است که می‌تواند تاثیر زیادی درافزایش کاربران، رضایت و وفاداری آنها داشته باشد.

3) رایگان شرطی یا Freemium

اگر اپلیکیشن شما برای تبلیغات مناسب نیست بهتر است امکاناتی را در جهت جذب کاربر و رفع نیازهای او ارائه داده و در عوض دسترسی به سایر امکانات، فایل‌ها و ... را در صورت خرید آن یا خرید نسخه‌ی کامل قرار دهید.

4)نوع امکانات و خدمات شما

توجه به اینکه امکانات شما از چه نوعی باشد می‌تواند در مدت کوتاهی شما را شگفت زده کند. اپلیکیشن‌های خدماتی که در ازای مبلغی خدمات می‌دهند، اپلیکیشن‌های عضویتی شامل محتوایی(مثلا برنامه‌های نگهداری و درج اطلاعات)، ابزاری(مثل برنامه‌های اطلاعاتی، اقتصادی) و برنامه‌ای‌(مثل واژه‌پرداز،پردازش تصویر) به سرعت می‌تواند به عنوان بهترین راه دریافت محتوا، ابزار و حتی برنامه‌های مفید جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهند.

 

پس ساخت و توسعه ی اپلیکشن خود را به  دست هرکسی  نسپارید و تصمیمی بگیرید که شما را به اوج برساند.

 

چند نمونه از نرم افزارهای اندروید آرشاپرداز در زمینه ی توسعه و معرفی کسب و کارها:

صندوقچه

هیلتی

گلاب گلریز

برای مشاهده سایر محصولات میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

 

 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه