جزئیات مقاله
۱۳ ویژگی که باعث موفقیت وب سایت می شوند
3062
0

۱۳ ویژگی که باعث موفقیت وب سایت می شوند

  • سه شنبه 5 تیر 1397
  • ()
  • 3رأی

همواره یکی از عوامل مهم در کسب و کار اینترنتی موثر و همراه با درآمد عالی، داشتن یک سایت موفق خواهد بود.

سایتی که بتواند مخاطب Google را با استفاده از نرخ تبدیل به مشتری سایت شما تبدیل کند، قطعا همراه با ویژگی‌هایی است که نمی‌توان از آن‌ها به راحتی عبور کرد. ادامه این مقاله را در  لیداوب دنبال کنید تا با ویژگی‌های‌ یک سایت موفق، آشنا شویم.

 

هدف گذاری

اولین و مهم‌ترین عامل کلیدی در ویژگی یک سایت موفق یا کسب موفقیت در هر چیزی، هدف است. پس قبل از به راه انداختن وب‌سایتی که دوست دارید، حتما هدف را برای خودتان تعریف کنید.

تاسیس یک سایت برای گذراندن اوقات فراغت یا تاسیس آن برای انجام یک خدمت به همراه یک درآمد عالی، دو هدفی است که کاملا با هم فرق دارند. پس تعیین هدف، در شروع بسیار مهم است.

 

 آیا راه‌اندازی سایت، تاثیر گذار خواهد بود؟

ویژگی‌ یک سایت موفق و عاملی بسیار مهم در داشتن مشتریان وفاداری که قرار است همواره در کنار سایت ما باشند، این است که فکر کنیم و ببینیم که واقعا آیا موضوعی که قرار است در سایت خودمان به آن بپردازیم، چقدر تاثیر مثب روی مخاطب می‌گذارد؟

 

انتخاب یک استراتژی در داشتن کلمات کلیدی

ویژگی یک سایت موفق که باید حتما آن را رعایت کنید این است که سایت شما قرار است در چه حوزه‌ای فعالیت کند؟ سپس باید کلمات کلیدی را در حوزه کاری خود مشخص کنید و تعیین کنید که این کلمات قرار هستند در سایت شما چه نقشی را ایفا کنند.

قرار است، یک دسته‌بندی جدا باشند؟ یا به عنوان یک زیردسته قرار است عمل کنند؟ آیا استراتژی شما برای آن کلمه این است که برچسب یا تگ باشند.

یک مثال بزنیم. مثلا می‌خواهیم درباره موضوع آموزش طراحی وب، یک سایت راه‌اندازی کنیم. به نظر شما کلمات کلیدی در داشتن همچین سایت یا حوزه کاری چیست؟ مثلا اصول سئو، برنامه‌نویسی، زبان‌های برنامه‌نویسی، طراحی وب و ...

حال باید بنشینیم و تعیین کنیم که قرار است چگونه در وب‌سایت ما این کلمات به نمایش درآیند؟

آیا مثلا اصول سئو، قرار است که یک «دسته» جدا باشد یا قرار است «زیردسته‌ی» طراحی وب قرار بگیرد؟ یا استراتژی شما به این گونه است که می‌خواهید این کلمه را به عنوان «برچسب» انتخاب کنید.

 

 استفاده از یک دامنه و هاست خوب

 انتخاب یک فضای مناسب به عنوان هاست که به خوبی از سایت شما میزبانی کرده و پشتیبانی از آن را عالی انجام دهد، ویژگی یک سایت موفق است.

آدرس سایت خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطب شما خیلی خوب با آن ارتباط برقرار کند. اینکه بخواهیم صرفا با یک سری حروف، یک کلمه ساخته و آن را دامنه سایت خود قرار دهیم و بعد آن را به یک هاستینگ نامطمئن بسپاریم، به روزهای پایانی عمر سایت، نزدیک‌تر خواهیم شد.

 

۵. استفاده از یک لوگو یا آرم

همیشه یک تصویر، عکس، صحنه و ... خیلی می‌تواند تاثیری بیشتر از هزاران متن در ذهن ما داشته باشد.

پس برای سایتی که در اختیار دارید، ابتدا فکر کنید و با تصوری که دارید، یک لوگو بر اساس محتوا و اهدافی که به دنبالش هستید، بسازید.

به این موضوع فکر کنید که وقتی اسمی از Google می‌آوریم، شاید اولین چیزی که از آن در ذهن ما نقش می‌بندد، تصویر آن خواهد بود. پس این موقعیت عالی را از دست ندهید. با یک لوگوی مناسب و زیبا، علاوه بر داشتن ویژگی یک سایت موفق، همیشه در ذهن مخاطب خود مرور شوید.

 

۶. توجه به ویژگی‌های ظاهری سایت

تاثیر استفاده از عکس‌های زیبا و با کیفیت، فونت‌های زیبا و یا هرگونه نکته‌ای که مربوط به ظاهر سایت است، باعث می‌شود تا رابط کاربری (UI) بهتری را برای مخاطب خود ایجاد کنید.

برای مثال همه شما زمانی که اسم یوتیوب می‌آید، ناخوآگاه رنگ قرمزی که در این سایت هست را به یاد می‌آورید.  همانطور که مشاهده می‌کنید، انتخاب یک رنگ که شاید خیلی ساده به نظر بیاید، چگونه می‌تواند در تاثیر یک سایت در جهان موثر باشد.

پس به ظاهر سایت خود اهمیت بدهید اما نه به گونه‌ای افراطی! قرار است که سایت داشته باشیم نه نمایشگاهی از فونت‌ها و رنگ‌های زیبا، پس معتدل رفتار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

۷. امنیت

 امنیت یک عامل بسیار مهم در پایداری و ویژگی یک سایت موفق است.

در رعایت امنیت به نکاتی باید دقت کنید مثلا استفاده از یک رمز قوی، استفاده از گواهی SSL، استفاده از reCAPCHA، هاستینگ امن و ... می‌تواند خیال شما را از بابت امنیت سایت، راحت کند.

۸. رعایت اصول سئو

یکی از مکان‌هایی که مخاطب شما را جستجو می‌کند و به شما رسیده و از خدمات شما در بستر سایت استفاده می‌کند، Google خواهد بود.

اما مطرح بودن در Google اصول و شروطی دارد که باید محتوا و سایت خود را برای موتورهای جستجو همچون Google، بهینه کنید که به آن سئو می‌گوییم.

اگر به این اصل مهم توجه نکنید، باید خیلی زود فاتحه سایت خودتان را بخوانید.

 

۹. بروزرسانی

اگر دوست دارید امنیت و امکانات سایت شما همیشه خوب و کامل باشد، به بروزرسانی‌ها توجه کنید تا به داشتن عاملی مهم در ویژگی یک سایت موفق توجه کرده باشید. زمانی که قالب سایت، به روزرسانی می‌شود از آن استقبال کنید. امکانات، ابزارها، پلاگین‌ها و ماژول‌هایی که در دست شماست را به روزرسانی کنید.

 

۱۰. بازاریابی و تبلیغات خوب همیشه پولی نیستند

همه ما فکر می‌کنیم که ویژگی یک سایت موفق این است که باید حتما هزینه‌های زیادی را برای خود سایت و تبلیغات آن داشته باشد.

به نظر شما امروزه، تبلیغات محیطی مثل استفاده از بنرها، بیشتر می‌تواند برای مخاطب جلب توجه کند یا فعالیت در سطح شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در آن‌ها؟

چقدر برای تبلیغات خود از ابزاری به نام Google Adwords استفاده می‌کنیم؟

آیا برای تحلیل سایت خود و دریافتن مشکلات آن، از Google Webmaster یا Google Analytics استفاده می‌کنید؟

تمامی ابزارهای بالا رایگان و از بهترین‌ها هستند که شما می‌توانید برای مدیریت بهتر و تبلیغات موثرتر در آن‌ها اقدام کنید. پس همیشه بهترین‌ها، همراه با پول نیستند.

 

۱۱. سرعت

در دنیایی قرار گرفته‌ایم که همگی به دنبال سرعت هستند و دوست دارند سریع نیازهایشان برطرف شود. اگر این عامل در سایت شما رعایت نشود، نمی‌توانید ویژگی یک سایت موفق را داشته باشید. پس به دنبال راهکارهایی باشید تا این فاکتور مهم را به سایت خود اضافه کنید.

 

۱۲سبد میوه شما باید کامل باشد

منظور از سبد میوه این است که باید تنوع محصولات و محتوای شما کامل باشد. مقالات، صوت، تصویر، ویدیو، وبینار و ... همگی از محتواهایی هستند که درون یک سایت اگر باشند می‌توانند نیاز مخاطب شما را به بهترین نحو ممکن برطرف کنند. پس ویژگی یک سایت موفق این است که متناسب با اهدافی که دارد، تنوع محصولات را درون سایت داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن نیاز مخاطب را برطرف کند.

 

۱۳. ریسپانسیو بودن سایت

امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، رو به افزایش است. پس اگر نتوانید سایتی داشته باشید که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، به خوبی نمایش داده شود، خیلی از مخاطبان خود را هم از دست رفته بدانید و این عامل در ویژگی یک سایت موفق مهم است.

نتیجه گیری

اگر در شروع یک کسب و کار اینترنتی هستید، سایت را کاملا جدی بگیرید. اصول بسیاری در ویژگی یک سایت موفق، در نظر گرفته می‌شوند که در این مقاله به برخی از این اصول مهم پرداختیم که می‌تواند باعث درخشش سایت شما شود.

 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه