جزئیات مقاله
چند نمونه از دیجیتال مارکتینگ
3401
0

چند نمونه از دیجیتال مارکتینگ

  • سه شنبه 29 خرداد 1397
  • ()
  • 2رأی

در واقع بازاریابی اینترنتی گام به گام با مشتری در حرکت است. چند نمونه از دیجیتال مارکتینگ در زیر آورده شده است:

  1. بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو) Search Engine Marketing(

در این روش با استفاده از تکنیک‏های طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول کاربران سریعتر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند. بهینه سازی به دو صورت بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی است. در بهینه سازی داخلی شامل کاربرد درست کلمات کلیدی، لینک‏های داخلی و کلاً بر طراحی سایت دلالت دارد. اما بهینه سازی خارجی مانند لینک‏هایی است که به سایت شما داده می شود.در این روش باید دقت شود که اصول سئو بصورت دقیق و منظم در سایت رعایت شود تا به نتیجه مناسب برسد و اگر در سئو اشتباهی صورت بگیرد میتواند به نابودی رتبه های سایت و  حتی حذف از نتایج جست و جو منجر شود.آن بخضی از سئو که مربوط به داخل سایت میشود شامل رفع ایرادات کد نویسی و ظاهری سایت و همچنین تولید محتوی اختصاصی و با کیفیت بصورت هدفمند با برنامه زمانی مشخص باشد و در کنار آن فعالیت در شبکه های اجتماعی و انتشار محتوی و همچنین ساخت بک لینک از منابع معتبر و مرتبط میتواند باعث کسب رتبه های خوب در گوگل شود.

  1. بازاریابی با استفاده از شبکه‏ های اجتماعی(Social Network Marketing) 

در این روش که با استفاده از نرم افزارهای ارتباط جمعی نظیر فیسبوک، تلگرام، g+  و ... می باشد صورت میگیرد در این بازاریابی  هدف شناساندن برند و خدمات خود به انسان ها و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه و وفادار کردن این کاربران می باشد. این روش که به نوعی بازاریابی دهان به دهان است کاربران با به اشتراک گذاری کامنت ها این نوع تبلیغ را گسترش می دهند. همچنین از دیگر اهداف این روش لینک دهی و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای خود و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد.یکی از اشتباهات رایجی که شرکت ها برای استفاده از شبکه های اجتماعی مرتکب میشوند این است که سعی میکنند همه جا حضور داشته باشند و این اشتباه است. قبل از اینکه در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید باید از ابتدا ببینید مخاطبین شما چه افرادی هستند و بیشتر در چه شبکه های اجتماعی میتوان  آنها را یافت.برای مثال شرکتی که فعالیت تولید و فروش ژنراتو دیزلی یا قطعات خودرو میکند نباید در اینستاگرام به دنبال مشتری باشد زیرا محصولاتی که تولید میکند مشتری خاص دارد و باید به سراغ شبکه اجتماعی مانند لینکداین برود که تخصصی کسب و کار است.

  1. بازاریابی محتواییContent Marketing

این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی است که بتواند با کمترین و مناسب ترین کلمات بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از طریق درگاه و کانال های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا بپردازند و مشتریان را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

  1. نمایش تبلیغات

نمایش تبلیغات نوع دیگری از تبلیغات است که برای کاربران راحت تر و قبل فهم تر و تاثیرگذاری بیشتری دارد. بنر نوعی از این تبلیغات می باشد که بدون هزینه نمی باشد. ویدئوهای تبلیغاتی که شرکت ها از محصولات و خدمات خود تهیه میکنند با بالا رفتن سرعت اینترنت جای خود را در تبلیغات بیشتر باز کرده اند.برای نمایش تبلیغات هم باید وقت گذاشت و استراتژی مناسب تعیین کرد و همچنین کانالهای مختلف تبلیغاتی را بررسی و موارد کاربردی را انتخاب کرد تا در مقابل سرمایه خرج شده حداکثر نرخ بازگشت سرمایه یا ROI را داشته باشید.وقتی کمپین تبلیغاتی ایجاد شد باید در بازه های زمانی مختلف میزان تاثیر گذاری و بازده آن را تست کنید و تا حد ممکن آن را بهینه سازی کنید و اگر میبینید بازده خاصی برای شما ندارد آن کانال تبلیغاتی را کنار بگذارید و به سراغ ابزارهای دیگر بروید.برای مثال اگر از تبلیغات بنری بازده خوبی نمیگیرید به سراغ تبلیغات ادوردز بروید و اگر آن هم برای شما مناسب نیست میتوانید به سراغ تبلیغات تلگرام یا حتی اس ام اس بروید.با استفاده از ابزارهای آنالیزی میتوانید بفهمید هر روش تبلیغاتی چقدر برای شما تاثیر گذار بوده است و بر اساس این آمار مسیر آینده برنامه نمایش تبلیغات آنلاین خود را مشخص کنید.

  1. بازاریابی ایمیلیEmail Marketing

بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشدکه با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن میتوان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار میدهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام میدارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید.نکته مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید رعایت شود این است که نباید هرگز  مزاحم حریم شخصی افراد بشوید و بصورت ناخواسته هر روز به بهانه های مختلف به آنها ایمیل ارسال کنید.هیچ کاربری این رفتار را نمیپسندد و با این کار فقط ارزش برند و خودتان را زیر سوال میبرید.سعی کنید ایمیلها در بازه های زمانی مشخص شده و بصورت هدفمند فقط برای کاربرهایی که خودشان تمایلشان را برای دریافت ایمیلهای شما اعلام کرده اند و در خبرنامه سایت عضو شده اند بفرستید و همچنین قابلیت انصراف از خبرنامه را در انتهای آن قرار بدهید.

  1. بازاریابی در موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به دو نوع سئو و به ازای هر کلیلک می باشد. که در سئو مربوط به طراحی مناسب سایت می باشد اما تبلیغات کلیکی مبلغی به موتورهای جستجو پرداخت می کنید و سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده خواهد شد و به ازای هر کلیلکی که کاربر پس از جستجو در موتورهای جستجو بر روی تبلیغات شما کلیک میکند هزینه محاسبه میگردد. در نظر داشته باشید که بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش می شود: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است.تبلیغات کلیکی در موتور جست و جو میتواند بسیار کم هزینه شود اگر بتواند کمپین های خود را بهینه سازی کنید و کیورد هایی را در نظر بگیرید که بازدهی بیشتری برای شما دارند و کیوردهای گران قیمت را در صورت عدم کارآیی حذف کنید.بسیاری از شرکتها در ایران بدون داشتن مشاور مناسب و حرفه ای در تبلیغات آنلاین بصورت بی هدف کمپین های مختلف راه اندازی و هزینه بسیار زیادی بابت تبلیغات گوگل میدهند. در صورتی که میتوان با بهینه سازی صفحه فرود و کیورد های مشخص شده برای کمپین تا حد زیادی هزینه های تمام شده برای شرکت را کاهش داد و از طرف دیگر بازدهی بیشتری از کمپین گرفت.

مزیت دیجیتال مارکتینگ قیمت مناسب، در دسترس بودن و 24 ساعته بودن است. همچنین به دلیل خاصیت دروانگرا بودن روش های Digital Marketing ، بازاریابی اینترنتی می تواند در بسیاری از مواقع در کسب و کارهای مختلف موفق عمل کند و نتیجه موثر ایجاد نماید. استفاده از دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش است و روش های بازاریابی درون گرا به مرور جایگزین روش های سنتی بازاریابی مانند بازاریابی تلفنی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغ در روزنامه ها و... خواهند شد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه