جزئیات مقاله
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
3503
0

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

  • پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
  • ()
  • 5رأی

CRM چیست؟

Customer Relationship Management یا مدیریت ارتباط مشتریان به معنای تمامی فرآیندها، راهکارها، تکنولوژی ها و منابع انسانی است که به جذب، توسعه و نگهداشتن مشتریان شما کمک می کنند. CRM شامل مدیریت کسب و کار ،مدیریت داده و اطلاعات و مدیریت فعالیت های مربوط به آنها ست .

انتظار دریافت بهترین محصول از محدودترین نیازهای مشتریان میباشد. آنها نیازدارند تا در سریع ترین زمان به تقاضایشان پاسخ داده و مشکلاتشان حل شود و در یک کلام پشتیبانی شوند.

شماهم نیاز دارید با پشتیبانی از مشتریانتان آنها را وفادار و مشتریان جدید جذب کنید. مشتریان خود ، میزان فروش و سود ،عملکرد کارکنان ،اسناد و فاکتورها، گزارشات و درخواست هایتان و ... را مدیریت کنید. هزینه هایتان را کاهش و سود و بهره وری را بالا ببرید.

حتی اگر شما یک کسب و کار کوچک داشته باشین CRM میتواند اطلاعات موجود را جمع بندی و در زمان واقعی در اختیار دستگاه ها قرار دهد و المان های مختلفی را برای انجام و رشد در اختیار شما قرار دهد. نمونه ی کوچک آن میتواند ارسال ایمیل یا پیام های سفارشی باشد که تاثیر زیادی در رشد کسب و کار شما دارد.

اگر کسب و کار بزرگی نیز داشته باشید از یک دوره ی زمانی به بعد  به علت گسترش فعالیت ها و پایگاه های داده ای حتما پیشرفت و گسترش بیشتر برای شما چالش میشود اما با سیستم و نرم افزارcrmمیتوانید پیشرفت خود را در هر سطحی که هستید گسترش دهید.

 

 

یک crmبراساس قابلیت های موجودش میتواند:

  • در هر زمان و مکان که باشید امکان دسترسی به اطلاعات را برای شما فراهم کند، شما را از تحولات کاری و سایر اطلاعات و فعالیت ها با خبر کند.
  • اطلاعاتی از مشتری که در بخش های مختلف سازمان وجود دارد را جمع آوری ،سازماندهی و یا حتی نتیجه گیری هایی انجام و در اختیار بخش ها قرار دهد. به عنوان مثال میتواند اطلاعات مربوط به خرید محصول توسط مشتری، میزان رضایت ،کمپین های بازاریابی و ... را بررسی کرده و محصول مرتبط با فیلد کاری مشتری را به او پیشنهاد کند و یا شما را از کیفیت کاری خود مطلع سازد و باعث بهبود محصول شود.
  • یک CRM میتواند اطلاعات مربوط به فاکتور های خرید و فروش، بدهی ها و حساب کتاب های مالی شما را انجام دهد و طی زمان های معین برای انجام فعالیت مربوطه از طرق مختلف(پیام،تماس و...) به شما اطلاع دهد.
  • یک CRM میتواند سیاست های مدیریتی لازم مانند ارزیابی پرسنل،مدیریت زمان،مدیریت جلسات، روند اداری فعالیت ها و... را به عهده گرفته و شما را در مدیریت و تصمیم گیری یاری کند.
  • با داشتن یک CRM تحت شبکه میتوانید از طریق موبایل،کامپیوتر و... به سیستم دسترسی داشته باشید و سخت افزاری برای راه اندازی و ارتقا نیاز ندارد.

قابلیت های موجود در CRM به این موارد محدود نمیشود .در یک کلام CRM میتواند شما و کارکنانتان را به کار علاقه مند کرده، سودآوری و مشتریانتان را افزایش دهد.

شما میتوانید نرم افزار CRM آرشاپرداز تحت عنوان میناگر را از اینجا مشاهده کنید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه