CRM چیست؟
Customer Relationship Management یا مدیریت ارتباط مشتریان به معنای تمامی فرآیندها، راهکارها، تکنولوژی ها و منابع انسانی است که به جذب، توسعه و نگهداشتن مشتریان شما کمک می کنند. CRM شامل مدیریت کسب و کار ،مدیریت داده و اطلاعات و مدیریت فعالیت های مربوط به آنها ست .
انتظار دریافت بهترین محصول از محدودترین نیازهای مشتریان میباشد. آنها نیازدارند تا در سریع ترین زمان به تقاضایشان پاسخ داده و مشکلاتشان حل شود و در یک کلام پشتیبانی شوند.
شماهم نیاز دارید با پشتیبانی از مشتریانتان آنها را وفادار و مشتریان جدید جذب کنید. مشتریان خود ، میزان فروش و سود ،عملکرد کارکنان ،اسناد و فاکتورها، گزارشات و درخواست هایتان و ... را مدیریت کنید. هزینه هایتان را کاهش و سود و بهره وری را بالا ببرید.
حتی اگر شما یک کسب و کار کوچک داشته باشین CRM میتواند اطلاعات موجود را جمع بندی و در زمان واقعی در اختیار دستگاه ها قرار دهد و المان های مختلفی را برای انجام و رشد در اختیار شما قرار دهد. نمونه ی کوچک آن میتواند ارسال ایمیل یا پیام های سفارشی باشد که تاثیر زیادی در رشد کسب و کار شما دارد.
اگر کسب و کار بزرگی نیز داشته باشید از یک دوره ی زمانی به بعد به علت گسترش فعالیت ها و پایگاه های داده ای حتما پیشرفت و گسترش بیشتر برای شما چالش میشود اما با سیستم و نرم افزارcrmمیتوانید پیشرفت خود را در هر سطحی که هستید گسترش دهید.
یک crmبراساس قابلیت های موجودش میتواند:
قابلیت های موجود در CRM به این موارد محدود نمیشود .در یک کلام CRM میتواند شما و کارکنانتان را به کار علاقه مند کرده، سودآوری و مشتریانتان را افزایش دهد.
شما میتوانید نرم افزار CRM آرشاپرداز تحت عنوان میناگر را از اینجا مشاهده کنید.