جزئیات مقاله
10 نکته بسیار مهم مرتبط با سئو ( SEO) درباره بهینه سازی تصاویر
9019
1

10 نکته بسیار مهم مرتبط با سئو ( SEO) درباره بهینه سازی تصاویر

  • سه شنبه 5 مرداد 1395
  • ()
  • 10رأی

موتورهای جستجو قادر به دیدن تصاویر نیستند، این شما هستید که باید به آنها کمک کنید که درک بهتری از تصاویر شما داشته باشند. این کار به آنها کمک خواهد کرد تا شما را بهتر به بازدیدکنندگان مدنظر شما متصل کنند. ازطرفی شما نیاز دارید تا تصاویرتان را برای مردم نیز بهینه کنید، زیرا مردم چندان صبور نیستند؛ و هرچه بازشدن سایت شما زمان بیشتری طول بکشد، بازدیدکنندگان بیشتری از قفس خواهند پرید و به سایت دیگری خواهند رفت. بهمین دلیل، موتورهای جستجو شروع به جریمه کردن سایتهایی نموده اند که بر روی کامپیوترهای دسکتاپ و موبایلها به کندی باز می شوند. در این مقاله من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه تصاویر خود را بهینه کنید، که نتیجه ی آن رنک بهتر، ترافیک بیشتر و فروش بالاتر خواهد بود.

 

1. حجم تصاویر را کم کنید.

موتورهای جستجو می دانند که مردم صبور نیستند، بنابراین شما تنها حدود 3 ثانیه وقت دارید تا صفحه ای از سایتتان را بارگزاری کنید قبل از آنکه بازدیدکننده از سایت شما خارج شده و به سایت رقیب شما برود. نرخ بونس و زمان بارگزاری بسیار بالا سایت شما را به سمت رنک پائینتر و بازدیدکنندگان و فروش کمتر هدایت می کنند. بنابراین شما چه کاری باید انجام دهید؟ ساده است، تصاویر بسیار حجیم که زمان بارگزاری آنها تا ابد طول می کشد آپلود نکنید!

  • ابعاد فایل را کاهش دهید

اگر فضا برای نمایش تصویر شما 500 در 500 پیکسل است، تصویری با ابعاد 3000 در 3000 آپلود نکنید. بجای آن از یک تصویر 500 در 500 استفاده کنید.

  • اندزه فایل را کاهش دهید

اگر یک تصویر بسیار جذاب بر روی دوربین خود دارید که برای پست و مقاله شما عالی بنظر می رسد، حجم آن را قبل از آپلود حتما چک کنید. به استثنای زمانی که شما فروشنده ی تصاویر هستید ، دلیلی برای آپلود تصاویر 5، 10 یا 15 مگابایتی وجود ندارد. شما با این کار زمان بارگزاری سایت خود را نابود می کنید. از فوتوشاپ یا ابزارهای کاهش حجم تصویر که تعداد بسیاری از آنها بصورت آنلاین و رایگان موجود است، استفاده کنید

http://www.reduceimages.com

http://jpeg-optimizer.com

http://webresizer.com

http://compressjpeg.com

http://www.resize-photos.com

2. نام فایل بهینه شده با کلمات کلیدی

هر چه یک موتور جستجوگر بهتر محتوای سایت شما را درک کند (متن و تصویر)، راحت تر شما را به هدف تجاریتان وصل خواهد کرد. بدلیل اینکه روباتهای موتورهای جستجوگر نمی توانند تصاویر شما را ببینند، با تغییر نام فایل به چیزی که توسط انسان یا موتور جستجوگر قابل خواندن باشد، به آنها کمک کنید تا تصاویر شما را بهتر درک کنند.

 

درست:      images/boston-home-remodeling.jpg

نادرست:    images/pic54a.jpg

 

نکته:

سعی کنید تا حداقل کلمه کلیدی خود را در نام فایلی که تصویری متناسب با آن دارد قرار دهید. در این کار افراط نکنید چراکه ممکن است مورد غضب گوگل و دیگر موتورهای جستجوی مهم واقع شوید.

 

3. تگ های ALT بهینه شده با کلمات کلیدی

تگهای ALT (alternative) بطور خاص به توضیح تصاویر برای موتورهای جستجو می پردازند. از تگهای ALT سوء استفاده نکرده و از آنها بصورت هوشمندانه استفاده کنید.

< img src=”” alt=”Photo of our Bostong Home remodeling Company”>

 

نکته:

تگهای ALT برای نابینایان نیز بسیار مهم هستند. نرم افزارهای ویژه ای که صفحات وب را برای نابینایان می خوانند از این تگها برای توضیح تصاویر به کاربرانی که نمی توانند آنها را ببینند استفاده می کنند.

 

4. اضافه کردن سایت مپ (sitemap) تصاویر

یک سایت مپ XML تصاویر به موتورهای جستجو کمک می کند تا به درستی تصاویر سایت شما را پیدا نموده و ایندکس کنند. گوگل توصیه می کند تا از سایت مپ تصاویر استفاد شود؛ بنابراین من اینکار را انجام می دهم.  مگر اینکه شما حجم انبوهی از تصاویر در سایت خود داشته باشید که در اینصورت من ایجاد سایت مپ تصاویر را پیشنهاد نمی کنم.

سایتهای تولیدکننده رایگان سایت مپ تصاویر

http://www.angeldigital.marketing/image-sitemapSitemap

Generator (WordPress)

نکته: بعد از ایجاد سایت مپ تصاویر مطمئن شوید که آن را برای ابزراهای وب مستر ارسال نمایید.

 

5. از شرح تصویر (caption) استفاده کنید.

شما می دانید که شرح تصاویر چیست. آنها حتی قبل تر از وب سایتها وجود داشته اند. یک شرح تصویر، یک متن کمکی در زیر تصویر است. یک یا دو جمله که بشکل واضحی تصویر را شرح می دهد. مردم شرح تصاویر را می خوانند همانطور که موتورهای جستجو اینکار را انجام می دهند. من استفاده از شرح تصاویر را اکیدا توصیه می کنم زیرا مردم در وب اغلب بطور سطحی از روی اطلاعات می گذرند و به دنبال تکه های کوچک اطلاعات می گردند. شرح تصاویر آنها را جذب خواهد کرد!

یک روز آفتابی در میان کوه ها

 

6. از فرمت های فشرده شده استفاده کنید

زمان آپلود فایلها دقت کنید که از فرمتهای GIF,PNG یا JPG استفاده کنید. این فرمت ها ورژن های فشرده شده از تصاویر اصلی هستند و بنابراین سریعتر باز می شوند.

 

7. میزبانی تصویر

اگر تصاویر زیادی دارید یا حتما بایستی از تصاویر بسیار حجیم استفاده کنید، آنگاه استفاده از یک هاست دیگر برای تصاویر خود را مدنظر قرار دهید، مخصوصا اگر سرور شما بسیار کند است یا در یک محیط اشتراکی است. در قسمت زیر تعدادی از سایتهای میزبانی تصویر رایگان آمده است.

http://postimage.org

http://imgur.com

http://tinypic.com

 

8. تصاویر غیرضروری را برای موبایل نمایش ندهید

در مورد اینکه آیا کاربران با موبایل آیا نیاز است تا تصویری را ببینند یا نه خوب فکر کنید. صفحاتی که برای موبایل ها بهینه شده اند خودشان را بهتر در نتایج جستجو شده با موبایل نشان خواهند داد. اگر تصویری واقعا لازم نیست تا برای کاربران استفاده کننده از موبایل نمایش داده شود، پس آنرا برای صفحات طراحی شده برای موبایل نشان ندهید.

 

9. استفاده مجدد از تصاویر

این اشتباه کمی بیش از اندازه رایج است! به چه دلیل یک تصویر را چند بار آپلود می کنید؟ آن را یک بار آپلود کنید و از منبع تصویر یکسان استفاده کنید. آنرا دوباره و دوباره آپلود نکنید. اگر چنین کاری کنید، بازدیدکنندگان مجبورند تا عوض تنها یکبار بارگزاری تصویر, آن را به تعداد دفعاتی که اپلود کرده اید بارگزاری کنند؛ که به طور چشمگیری بارگزاری صفحه شما را کند خواهد کرد.

 

10. استفاده از خط تیره، نه آندرلاین (underscores)

دلیل خاصی پشت این موضوع نیست، فقط گوگل بسادگی ترجیح می دهدکه شما از خط تیره برای جداسازی کلمات در نام فایلها استفاده کنید. الگوریتم آنها اینگونه نوشته شده است. البته شما نیازی ندارید تا کلمات را با هیچ چیزی از هم جدا کنید، اما جداسازی کلمات از هم هنوز بهترین کار است.

درست:     images/boston-home-remodeling.jpg

نادرست:   images/boston_home_remodeling.jpg

 

نتیجه گیری:

3 ثانیه، این تمام چیزی است که شما دارید. اگر هر صفحه از سایت شما نتواند در 3 ثانیه بارگزاری شود، پوف! بازدیدکننده شما سریعتر از آنچه فکر می کنید ناپدید خواهد شد. اگر اطلاعات این مقاله درمورد بهینه سازی تصاویر شما را تحت تاثیر قرار داد، نباید اینگونه باشد. بهینه سازی درست تصاویر را جزء عادات خود قرار دهید.

منابع

برگرفته از: http://mysiteauditor.com

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
  • بهینه ساز
  • پنج شنبه 30 فروردین 1397

بقیه نکات سئو رو هم بگید
سوال: اگه یه مقاله از جایی کپی بکنیم توی سایتمون بذاریم روی سئو سایتمون اثر مثبت داره یا منفی؟

گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه