جزئیات مقاله
راه اندازی یک وب سایت بر روی IIS
3586
0

راه اندازی یک وب سایت بر روی IIS

  • شنبه 8 مهر 1396
  • ()
  • 9رأی

 از منوی start به قسمت administrative tools و قسمت Internet Information Service (IIS) Manager بروید و بر روی آن کلیک کنید . 


وقتی کنسول مدیریتی IIS باز شد ، قسمت web server را باز کنید و بعد از آن پوشه sites را باز کنید . بر روی پوشه sites راست کلید کرده و گزینه Add Web Site را بزنید . 


 در قسمت Add Website یک سری تنظیمات مقدماتی برای استفاده از وب سایت استاتیک داریم که با هم مشاهده می کنیم : 

    • Site Name : اسم وب سایت شما یا همان اسم دامنه یا دامین شما است ، مثلا http:/www.itpro.ir
    • Physical Path : مسیر فیزیکی قرار گرفتن فایل های مربوط به وب سایت را مشخص می کند ، اگر این مسیر هنوز ایجاد نشده است از همین کنسول میتواندی آنرا ایجاد کنید و فایل های مربوط به وب سایت را در آن قرار دهید .
    • Type : اگر سایت شما از سیستم ایمنی SSL استفاده می کند در این قسمت باید تعیین شود که SSL دارد یا نه .
    • IP Address : از لیست باز شونده آدرس IP مورد نظر خودتان برای وب سایت را تعیین کنید و در صورتیکه مطمئن نیستید گزینه All Unassigned را بزنید تا تنظیمات پیشفرض ملاک قرار بگیرند.
    • Domain Names : اگر می خواهید وب سایت شما به نام های دیگر هم پاسخگو باشد و به آنها جواب دهد می توانید آنها را تعیین کنید .

وقتی سایت مورد نظر را اضافه کردید آن را انتخاب کرده و از صفحه مشخصات آن که در سمت راست قرار دارد بر روی گزینه Directory Browsing دابل کلیک نمایید و از پنل سمت راست آن روی گزینه Enable کلیک کنید .

در مرحله بعد از منوی سمت چپ که در آن لیست سایت ها قرار داشت گزینه Application Pool را باز کنید و سایت خود را انتخاب کرده و دابل کلیک کنید از منوی کشویی  .Net Clr Version گزینه .Net Clr Vertion V4.30319 را انتخاب و Ok کنید.

خوب الآن وب سرور شما اماده فعالیت است و کافیست که فایل های مربوط به وب سایت خود را در قسمتی که در Physical Path تعیین شده قرار داده و فایل اصلی را با عنوان index.html در آن قرار دهید و براحتی می توایند با استفاده از آدرس IP تخصیص داده شده و یا نام دامنه به آن دسترسی داشته باشد ، امیدوارم مفید بوده باشه ، هر سئوالی یا ابهامی بود حتما مطرح کنید .

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه