جزئیات مقاله
آموزش نصب IIS نسخه 7 بر روی ویندوز سرور 2008
3982
0

آموزش نصب IIS نسخه 7 بر روی ویندوز سرور 2008

  • شنبه 8 مهر 1396
  • ()
  • 8رأی

آموزش نصب IIS نسخه 7 بر روی ویندوز سرور 2008



1- از منوی start گزینه Administrative Tools و بعد Server Manager را انتخاب کنید . 


2- در Server Manager و در قسمت Scroll ---- Roles Summary را بیابید و بعد Add Roles را کلیک کنید . 


3- ویزارد Add Roles شروع به فعالیت می کند و در اول کار به شما می گوید که برای Administrator یک رمز قوی انتخاب کنید ، برای کارت شبکه خود IP ثابت یا استاتیک تعریف کنید و سیستم عامل خود را نیز بروز نگه دارید و بسته های امنیتی را نصب کنید ( اینها پیشنهاد هستند و الزامی برای بعضی از آنها نیست ) . 


4- کلید Next را بزنید تا به صفحه Add Server Roles بروید ، بر روی Web Server) IIS) علامت یا تیک زده و بعد گزینه Next را بزنید . 


5- در صفحه بعد شما یک سری اطلاعات در خصوص IIS نصب شده و همچنین تعدادی لینک یا آدرس برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر را مشاهده خواهید کرد . دکمه Next را بزنید . 


6- صفحه بعدی صفحه Select Role Services است ، این صفحه بسیار مهم است چرا که به شما امکان انتخاب سرویس های مورد نظر خودتان را که برای این کار مد نظر دارید را می دهد . وقتی در این قسمت بر روی هر ماژول کلیک می کنید اطلاعاتی در خصوص آن ماژول را در گوشه سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد . برای مثال ما از ماژول های زیر استفاده می کنیم : 

  • Static Content : این قابلیت را به وب سرور می دهد که بتواند صفحه های استاتیک وب مانند صفحات HTML و همچنین تصاویر را منتشر کند .با استفاده از این قابلیت می توایند فایل هایی را که می خواهید کاربران به هنگام اتصال به سرور به آنها دسترسی داشته باشند را سرویس دهی کنید.
  • Default Document : به شما این اجازه را می دهد تا در صورتیکه کاربران در URL فایلی را تعریف نکرده باشند شما تنظیم کنید که یک فایل بازگشتی پیشفرض از طریق وب سرور ایجاد شود ، Default Document ها به کاربران اجازه می دهند که به آسانی و راحتتر از همیشه به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند .
  • HTTP Errors : به شما این اجازه را می دهد که برای صفحه های خطا یا Error Pages که برای کاربران به هنگام ایجاد خطا نمایش داده می شود را مدیریت کرده و صفخات و پیام ها دلخواه خود را در آنها ایجاد کنید . با اینکار شما می توانید در هنگام بروز خطا در سرور یا حتی نرم افزار تحت وب خود کاربران خود را به خوبی مدیریت و نگهداری کنید .همیشه در این مواقع ایمیلی را در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانند با مدیران وب سایت در تماس باشند و مشکلات را با آنها در میان بگذارند .
  • HTTP Redirection : به شما این قابلیت را می دهد که در خواست های کاربران را به صفحه مورد نظر خودتان redirect کنید . زمانی از این قابلیت استفاده کنید که می خواهید کاربر درخواست خود را از مسیری که شروع کرده به مسیری که شما می خواهد هدایت شود . در مواقعی که شما قصد انجام تعمیرات بر روی وب سایت را دارید و یا اسم وب سایت شما طولانی است و برای کاربر نوشتن آن دشوار است و یا اینکه می خواهید کاربرانتان را به یک آدرس ایمن مثل https هدایت کنید این قابلیت بسیار می تواند مفید باشد .
  • HTTP Logging : امکان log برداری از فعالیت های این وب سرور را به شما می دهد . وقتی رویدادی در سیستم مربوط به وب سرور IIS رخ می دهد ، سرور به سرویس logging دستور می دهد تا مشخصات مربوط به آن log را در فایلی ذخیره کند تا برای بررسی در مراحل بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. اینگونه log ها با log های معمولی سیستم تفاوت خاصی ندارند فقط تفاوت در اینجاست که خاص وب سرور طراحی شده اند .
  • Request Filtering : تمامی درخواست هایی که به سرور ارسال می شوند را بررسی کرده و با توجه به قوانین یا rule هایی که مدیر وب سرور تعیین کرده است می تواند بر روی آنها ف ی ل ت ری ن گ اعمال کند . بسیاری از حملات خطرناکی که به وب سرورها انجام می شود ویژگیهای مشخصی دارند ، مثلا طول URL یا درخواست بسیار بزرگ است و یا اینگه درخواست حاوی کدهای تخریبی است و امثال اینها ، با استفاده از این قابلیت میتوانید اینگونه حملات را شناسایی و از طریق این ماژول بصورت خودکار از بروز مشکل جلوگیری کنید .
  • IIS Management Console : کنسول مدیریتی IIS در حقیقت یک رابط کاربری برای برقراری ارتباط گرافیکی با محیط مدیریتی IIS است که تمام تنظیمات مدیریتی از این طریق انجام می شود . شما می توایند با استفاده از IIS Management Console مدیریت وب سایت هایی را که هم بصورت local و هم بصورت remote در جای دیگری بر روی وب سرور IIS نسخه 7 قرار دارند را مدیریت کنید . برای مدیریت FTP و SMTP شما باید IIS Management Console نیخه 6 را نصب کنید .

 


7-کلید Next را بزنید تا به صفحه Confirm Installation Selection بروید و تنظیمات نهایی خود را برای نصب تایید کنید . 


8- کلید Install را بزنید و پروسه نصب را آغاز کنید . 


9-بعد از اینکه فرآیند نصب به اتمام رسید صفحه Installation Results را مشاهده خواهید کرد ، کلید close را برای اتمام فرآیند نصب بزنید. 


10-در پنجره Server Manager و در قسمت Roles Summary شما باید الان IIS Web Server را مشاهده کنید . 


 

منابع

www.network.itpro.ir

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه